[openstandaarden] VLACO vs openstandaarden.be

Wim Stubbe alien at alienservices.dyndns.org
Sat Aug 10 11:27:01 CEST 2002

On Saturday 10 August 2002 06:53, Jan Claeys wrote:

> Ik denk niet dat ze met Echelon *alle* geëncrypteerde mails in
> quasi-real-time zouden kunnen kraken, maar als ze *jouw* berichten willen
> lezen (pakweg in 't kader van commerciële spionage), zal dat zeker geen
> groot probleem meer zijn...
>
> En dan is je tekst die met je eigen programmaatje in een grappige JPEG
> verdoken
> is inderdaad veiliger.  :-)

Of alle email encrypteren, dan moeten ze ze allemaal kraken om te weten welke
de interessante is. Moest de Post alles met beveiligde wagens doen zou het
veel moeilijker worden voor overvallers. Financieel is dat echter niet te
doen, op informaticavlak wel, maar dat vereist een inburgering van het
gebruik de techniek op alle niveaus, wat niet zo moeilijk is technisch.

--
Met vriendelijke groet,

Wim Stubbe

*  VZW ter promotie van het gebruik van Open Standaarden
*  http://www.openstandaarden.be