[openstandaarden] Lijst met formaten online

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Wed Apr 3 10:13:30 CEST 2002

On Wed, 3 Apr 2002, JanC wrote:
> Teksten zonder opmaak
>
> Tekst zonder opmaak is wel nog altijd afhankelijk van een tekenset.
> De meest verspreide en ondersteunde tekenset is ASCII (7-bits!).

En in West-Europa ISO-8859-1 (Latin 1) en ISO-8859-15 (Latin 1 met Euro).

> Afbeeldingen
>
> GIF is niet patent-vrij maar TIFF-met-LZW-compressie ook niet.
> Dit heeft overigens ook gevolgen voor PDF als ik me niet vergis?

PDF kan zowel LZW als deflate (cfr. (g)zip) gebruiken. Vrije implementaties
zijn meestal beperkt tot deflate o.w.v. de patenten (let op het meervoud!) op
LZW.

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

P.S. Even een korte introductie...

     Ik ben Geert Uytterhoeven. Ik ben geboren in 1971.

     Mijn eerste prille contacten met Linux waren in 1993, maar pas in 1994 ben
     ik zelf Linux/m68k beginnen draaien op mijn Amiga (eerst een IDE-driver
     moeten schrijven voor de A4000 voor ik het kon installeren op mijn harde
     schijf).  Vervolgens kwamen een PowerPC en een Alpha. Ik heb nog steeds
     geen Intel-compatibele machine, behoudens de portable van 't werk :-)

     Ik heb burgerlijke ingenieur computerwetenschappen gestudeerd en een
     doctoraat in de computerwetenschappen behaald aan de K.U.Leuven. Momenteel
     werk ik bij Sony SDCE aan software voor embedded systemen (drivers voor
     set-top boxes) die (nog) geen Linux draaien.

     Mijn homepage is http://home.tvd.be/cr26864/.
--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds