[openstandaarden] Fw: vrt - digitale televisie

Wouter Goderis wouter.goderis at chello.be
Wed Apr 3 13:59:16 CEST 2002

----- Original Message -----
From: Wouter Goderis
To: redactie at decursor.be
Sent: Wednesday, April 03, 2002 1:42 PM
Subject: vrt - digitale televisie

Hallo redactie !

ik wil even reageren op de net uitgekomen decursor 341
in het artical over de vrt staat en ik quote :

"De oplossing van de VRT is
volledig gebaseerd op open standaarden zoals XML, HTML en MPEG."

ik wil daar een kleine kanttekening bij plaatsen :
onlangs is de website van de vrt aangepast aan de nieuwe standaarden...
concreet betekent dit dat alle niet-internet explorer browsers een 'gelieve
up te graden naar ie pagina ' voorgeschoteld krijgen ....
met andere woorden.. helemaal niet zo open standaarden als ze laten
uitschijnen..

verdere informatie over deze topic kan je vinden op :

http://www.lugwv.be/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=472&mo
de=thread&order=0&thold=0

en be.comp.os.linux (bvb. op groups.google.com)

Als illustratie heb ik hieronder even de mail gecopy-paste die ik mocht
ontvangen van de vrt betreffende dit onderwerp

Vriendelijke Groeten,

Wouter Goderis

------------

Geachte,
De nieuwe VRT-website is ontwikkeld met een gloednieuwe publicatietool.
Bedoeling was om dezelfde 'content' tegelijk naar het Internet en de tv
(voor de proef digitaal thuisplatform) te publiceren. En dat is ook gelukt.
Jammer genoeg ondersteunt uw browser niet alle mogelijkheden van de huidige
VRT-website. Er zal spoedig wel een aangepaste versie van de site klaar
zijn, die wel door uw browser ondersteund wordt.  We verontschuidigen ons
voor het ongemak dat de huidige beperking voor u meegebracht heeft.
Met vriendelijke groet,

Fons Mariën
Interne & Externe Relaties
tel 02 741 5059