[openstandaarden] intro van /me

-= COBNET =- cobnet at hotmail.com
Wed Apr 3 23:51:54 CEST 2002

Hoi,

daar het hier de gewoonte lijkt te zijn dat men zich voorstelt zal ik dat
ook maar doen hé...

Ik ben Mattias Campe, 21 jaar in wording, een West-Vlaming. Momenteel zit ik
in 1e lic informatica aan de UG ('t schijnt dat 'RUG' verouderd is ;-), nu
lijkt het wel alsof ik bij een indianenstam zit, maar kom...) waar ik
toepassingsgerichte informatica volg.

Zo'n 2 jaar geleden verstond ik niet waarom al die besturingssytemen nodig
waren, aan Windows had ik best genoeg (ik moest het nt betalen en dat het
zoveel vastzat nam ik er maar bij, ik wist van niet anders).
Sinds vorig jaar (zijnde begin juli 2001) heb ik een bekering gemaakt (het
is blijkbaar echt wel van de ene op de andere dag, daar mijn vrienden zeggen
dat het is alsof ik een slag van de molen gekregen heb...). Meer en meer en
sneller en sneller ben ik mij beginnen interesseren in alles wat open en
gratis is. Zo heb gebruik ik meestal (meer en meer elke dag) linux, zo heb
ik ook net Jabber ontdekt. Om mijn (windows-)vrienden te overtuigen van het
nu van Jabber heb ik een tekst geschreven:
http://www.student.rug.ac.be/astrid/Internet/jabber.php, maar bij het volgen
van de discussies blijkt dat het aanhalen van mp3 als open standaard maar
een slecht voorbeeld is :( . [openstandaarden] heeft dus al zijn eerste nu
aan mij bewezen ;-): illusies uit de wereld te helpen (zoals bv. ook veel
mensen denken dat de formaten vd MS OFfice suite open en door iedereen te
lezen zijn)

Varia:
Favoriete browser: Mozilla
Favoriete "kladblok": Linux: Kwrite/Quanta, Win: Textpad
Favoriete muziekprogramma: Linux: xmms , Win: winamp
Favoriete jabber-client: Linux: gabber, Win: Exodus
Favoriete office: OpenOffice.org
Gebruikte OSen: thuis: Win98, kot:WinMe/SuseLinux 7.2

Tjah, dat was het zowat denk ik...
groeten
(c)