[openstandaarden] -> [VOS]

-= COBNET =- cobnet at hotmail.com
Fri Apr 5 00:02:46 CEST 2002

>From: Herman Bruyninckx <Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be>
>To: openstandaarden at lugwv.be
>Subject: Re: [openstandaarden] -> [VOS]
>Date: Thu, 4 Apr 2002 22:40:30 +0200 (CEST)
>
>On Thu, 4 Apr 2002, -= COBNET =- wrote:
>
>[...]
>stel
>vrienden/familie/kennissen.
>het
>het
>
>Klopt als een bus! TeX is niet iets waar je brave zieltjes mee tracht
>te winnen :-) Maar misschien wel met de software die van die formaten
> [...]

Zou ik misschien eens moeten uittesten, doch StarOffice/OpenOffice biedt een
volledige Office suite en ik dacht dat tex daar ietsje minder geschikt voor
was (bv. geavanceerde powerpointslides). Het komt er op neer dat ik denk dat
het moeilijk wordt om M$ Office gebruikers te laten overschakelen naar
tex-varianten.
Normaal haal je ook met WYSIWYG progs de efficiënte van de broncode naar
beneden (zoals bij vele html-WYSIWYGeditors)

>dat
>
>`het' OpenOffice formaat bestaat nog niet...

ja, maar 'het' html-formaat bestaat in principe ook niet. Wat vroeger
gangbaar was (<font>) is dat nu niet meer. Tevens kunnen oude browsers niet
meer overweg met bv. CSS (zoals misschien zal gebeuren met verdere versiers
van OpenOffice). Toch is html een prachtige standaard, een standaard die u
zelf verdedigt...
Een groot verschil tussen html en 'een ;-)' openoffice formaat is natuurlijk
dat de broncode niet meer zo makkelijk leesbaar is, maar OpenOffice kan dan
ook geavanceerdere zaken tov html.