[openstandaarden] -> [VOS]

Marc Leeman marc.leeman at ieee.org
Fri Apr 5 12:05:29 CEST 2002

> Is dynamisch geladen zinsopbouw mogelijk met het pdf-formaat? Kun je
> daar toevallig een voorbeeld van geven (vraag me af hoe dat dan precies
> overkomt).

Kijk eens naar de link van ifmslide
http://coulomb.mechanik.tu-darmstadt.de/user/emmel/Latex/latex.html
In de zip staat een manual die gebruik maakt van een \stepwise omgeving.
Ik gebruik dat niet (ik klik niet graag alle 2 seconden als ik een
presentatie geef).
Dat lijkt deftig ge werken.

> Dus u beweert dat u de code al grondig bekeken hebt?

Neen,
Ik zou dat wel graag doen, maar heb daar nog niet echt veel tijd voor
gevonden.
Wat ik wel gedaan heb, is dat rap gedownload en rap efkens overlopen.
Ofwel miste ik iets, maar ik zag daar geen configure.in en Makefile.am
staan. Bovendien was het niet echt gemakkelijk om dingen te vinden in
die 15 mins die ik eraan gespendeerd heb. Ik weet het, het vormt geen
basis van een gefundeerd ordeel, gewoon "mijn" eerste indruk.

> Welke zijn precies de OO-features van koffice (en waarom zijn ze precies
> beter dan OpenOffice)?

Moet OO bedoelde ik Open Office (O.O.). Niet Object Oriented :) Ik stel
voor dat we in de mailing list dus ook gebruik maken van deze techniek:
een afkorting introduceren in een thread door eerst voluit te schrijven
en dan de afkorting tussen haakjes >:)

> Tot nu toe heb ik overal gelezen dat StarOffice verder staat dan Koffice
> . Bv.: http://www.geocrawler.com/archives/3/309/2001/2/0/5140642/ Ik
> denk dat vooral goed werkende import filters voor MS Office documenten
> belangrijk zijn voor een overstap...

Ik bedoelde dat het opnemen van die sources in koffice waarschijnlijk
beter zou zijn, niet alleen is KDE de meest gebruikte Window Manager,
maar die is ook wreed lekker^H^H^H^H^H^Hgebruiksvriendelijk (referentie
naar de "auf den Teppich, du Luder reclame van Passendale 8) ), de kans
dat die beter verspreid wordt is groter denk ik...
Soit, dat is naast de topic.

--
       greetz, marc

BOFH excuse #210:

We didn't pay the Internet bill and it's been cut off.
pgp Key ID: 0xD3562DE1
     Key fingerprint = 890C E47F 1589 F240 9CC8  C60C 510A 63D3 D356 2DE1
Linux scorpius.dyndns.org 2.4.19-pre4 #1 Tue Apr 2 22:47:06 CEST 2002 i686 unknown