[openstandaarden] Waarom open standaarden - draft tekst voor webpagina - nu met attachment ;-)

Philip Paeps philip at paeps.cx
Sat Apr 6 13:00:53 CEST 2002

On 2002-04-06 12:47:03, Herman Bruyninckx <Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be> wrote:
> On Sat, 6 Apr 2002, Philip Paeps wrote:

[...]

> Ik zou de doelstellingen en de informatie over open standaarden
> _strikt_ gescheiden houden van suggesties van met welke software men
> met die informatie overweg kan!

Mjah, volkomen mee eens, maar op één of andere manier moet de lezer toch
duidelijk gemaakt worden dat blinden geen gebruik maken van internet exploder,
en dat informatie die op één of andere ie-specifieke manier 'ge-formatteerd'
is, volkomen nutteloos is voor hen, en de informatie dus 'ontoegankelijk' is.

> Een link naar een `Software' pagina kan wel, natuurlijk. Liefst zelfs.

Goed idee.  Maar ik blijf erbij dat tussen de standpunten ergens moet staan
dat informatie zelfs met 'niet-grafische software' (da's generisch genoeg,
denk ik) toegankelijk moet blijven.  *Dan* kan er een link staan naar een
pagina waarop zulke software wordt voorgesteld.

 - Philip

--
Philip Paeps
Systems Programmer