[openstandaarden] Lijst met formaten online

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Tue Apr 9 01:09:20 CEST 2002

At 2002-04-09 00:00, you wrote:
>Spreadsheets zijn uitermate geschikt voor wiskundige berekeningen met
>veel variabelen, de zogenaamde L.P. problemen, of voor het zoeken van
>relaties tussen getallen. Inderdaad niet voor data, maar da's nooit de
>bedoeling geweest van een spreadsheet.

Die getallen zijn ook data, maar dan op een manier gestructureerd die
voor bepaalde toepassingen beter geschikt is.

>Daartegenover staat dat je een database dan weer niet kunt gebruiken
>voor het oplossen van L.P. problemen ;-)

Niet *kunt* gebruiken is waarschijnlijk overdreven; dat het 3 dagen zal
duren om hetzelfde resultaat te bereiken als met een spreadsheet in 3
minuten, en dat je code dan ook nog onbegrijpelijk zal zijn, dat geloof
ik wel...

>Ook hier geldt: Use the right tool for the right job.

Voilà!

>Ik ken ook mensen die brieven schrijven met spreadsheets ('Je kunt daar
>zo mooi mee uitlijnen'), maar dat is geen argument.

LOL :-)

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9