[openstandaarden] Lijst met formaten online

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Tue Apr 9 16:26:52 CEST 2002

At 2002-04-09 09:35, you wrote:
>Er zijn dus geen open standaarden
>voor spreadsheets, tenzij je het Gnumeric formaat als open standaard
>beschouwt, net zoals je het OpenOffice formaat als open standaard zou
>beschouwen...

En SYLK dan?  Dat wordt blijkbaar wel al door verschillende programma's
ondersteund: OpenOffice ondersteunt dat nu al, de meeste PC en Mac
spreadsheets blijkbaar ook en ik heb op een Gnumeric mailing-list ook iets
daarover teruggevonden (iemand die bezig was het te implementeren of zo).
Het is een open formaat van Microsoft; de spreadsheet-tegenhanger van RTF.

Ik heb op een Amerikaanse overheids-site ook downloads gezien van SYLK
spreadsheets, dus het wordt blijkbaar wel gebruikt...

Over SYLK:
<url:http://www.wartburg.edu/compserv/convert.html>
<url:ftp://ftp.worldgate.ca/pub/rschulz/sylksum.doc> (ASCII-file, niet MSWord)
<url:http://charon.silesia.linux.org.pl/formaty/bazy_danych/sylk_file_format.txt>
<url:http://www.wotsit.org/search.asp?s=database>

(Waar Google allemaal goed voor is :-)

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9