[openstandaarden] Testsite online

Philip Paeps philip at paeps.cx
Wed Apr 10 22:00:13 CEST 2002

On 2002-04-10 17:39:05, ZipKid <stefan at zipkid.com> wrote:

> We (LugWV site-maintainers) proberen Tux (De server) zo secure mogelijk
> te houden. Daarom ben ik weigerachtig om daar cvs toegang op te geven.

Misschien even terzijde: je kunt CVS over SSH zetten, zonder problemen.
NetBSD doet dat al een jaar of drie zo, en dat lijkt daar goed te werken.
Recent op't werk ook op SSH authentication omgeschakeld en dat spul draait
goed.  Wel compressie uitzetten in SSH, anders soep :-/

> Liever zou ik met een Linux-kernel systeem werlken waar er versies
> van de code beschikbaar gesteld worden en de developpers kunnen patchen
> creeren en insturen. Daarvoor kunnen we dan een apart mail adres
> opstellen.

Fine with me.  Als we maar weten naar wie/wat/waar we de patches moeten sturen
denk ik dat het allemaal wel in orde komt.

> Ik denk ook dat we best eerst de site in php omzetten om de
> algemene beheerbaarheid en eventuele database access te vergemakkelijken.

Dat lijkt me ook een uitstekend idee.  Het coordineren van het PHP-development
lijkt me wel een beetje moeilijk om allemaal via deze mailinglist te doen.
Misschien een tweede mailinglist (os-dev?) opzetten voor source en patches?
Dan weet iedereen meteen waar de source steekt, en waar de patches naartoe
moeten.  De LugWV mannen weten dan ook zonder al te veel zoekwerk welke de
laatste patches zijn die ze moeten inploffen.

 - Philip

--
Philip Paeps
Systems Programmer