[openstandaarden] Testsite online

Andy Goossens andygoossens at softhome.net
Fri Apr 12 01:27:11 CEST 2002

On Thursday 11 April 2002 00:53, Sven Vermeulen wrote:
> Ik heb, zoals je dus al kan zien, mezelf de vrijheid gegeven om de
> "testsite" al als officiele site te nemen. Er is nergens inhoud veranderd,
> layout is gewoon aangepast. Ik denk niet dat er mensen daar problemen mee
> hebben? Er is een backup van de oude site moest het nodig zijn (maar 'k zou
> me verwonderen waarom).

De site ziet er goed uit maar... ik zou voor de gewone tekst liefst de normale
fontgrootte (100%) zien ipv "font-size : 80%;" Mensen zijn nu eenmaal gewoon
om naar sites te surfen waar ze meestal dezelfde, normale fontgrootte zien.
Ze hebben desnoods deze standaard grootte in hun browser aangepast om hun
optimaal "visueel plezier" te geven. Een kleinere, afwijkende grootte daarvan
vermindert hun leesgenot.

De afwijking leverde in Konqueror een kleinere tekst op die ik minder
aangenaam lezen vond. Bij Mozilla werd de tekst iets groter getoond, maar ik
vermoed dat Mozilla default grotere letters gebruikt. (Sorry, ik ben geen
Mozilla-surfer.) En neen, ik ga mijn algemene scherm/browser-instellingen
niet veranderen :-)

--
Andy Goossens -- andygoossens at softhome dot net

"Use the Source, Luke..."