[openstandaarden] even voorstellen...werd tijd, nietwaar?

Mark Van den Borre mark at musicaliberata.org
Fri Apr 12 01:50:19 CEST 2002

Mijn naam is Mark Van den Borre. Aan een aantal onder jullie ben ik
beter bekend als "Looksaus". Aan de meesten van jullie ook als aanstoker
van een chaotische IRC-meeting rond open standaarden...

Ik werd op de wereld gezet op 19 juli 1977.
Ik woon 95% in Leuven/5% thuis (Aalst) en ben laatstejaarsstudent
docerend musicus klassieke gitaar aan het conservatorium van Maastricht.

Onder meer met volgende sterke punten denk ik te kunnen bijdragen aan
een vereniging voor open standaarden:
* (geschreven)taal, en muziek
* pedagogie en onderwijs
* realiteitszin door veel contact met computeranalfabeten

Wat mij betreft, moet een open standaarden-vereniging zeker ook:
* mijn grootmoeder van het belang van openheid en standaarden kunnen
overtuigen, ook al gebruikt ze geen computer
* -voer voor discussie- open drivers en hardware promoten.

Looksaus

(Lees verder als je nog wat meer over me wil weten.)

In mijn vrije tijd vrijwilliger ik wekelijks een avondje in de vrije
basisschool om de hoek. Missioneringswerk dus. Langzaamaan sijpelt daar
een en ander door over vrije software en open standaarden.
Advocacy-nieuws en -evenementen interesseren mij mateloos. Ik ben er dan
ook vrij goed van op de hoogte.

Uiteraard gebruik ook ik het OS dat bij lijstleden van
openstandaarden at openstandaarden.be wel een quasi-monopolie schijnt te
hebben.
Ik ben een jaar of vier terug zachtjesaan met Linux // Gnu/Linux
beginnen experimenteren. Toch ben ik pas een aantal maanden terug
definitief op Debian overgeschakeld. Ik ben rustig bezig een
LPI-certificaat voor te bereiden tegen de zomer.

Mijn bijdragen aan de vrije software-gemeenschap beperken zich
hoofdzakelijk tot wat sporadisch vertaalwerk. Daarnaast vind ik het ook
belangrijk af en toe de ontwikkelaars van een project dat mij nauw aan
het hart ligt expliciet aan te moedigen.

Tot slot ben ik ook zeer actief geweest - het ligt tot nader order stil-
in het aanmaken van vrije inhoud: muziekmateriaal uit het publieke
domein in een voor vandaag bruikbare vorm gieten.

Looksaus

Mark Van den Borre
Noormannenstraat 113
B-3000 Leuven