[openstandaarden] een 'peter' voor openstandaarden

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Sat Apr 13 16:43:04 CEST 2002

At 2002-04-13 14:37, you wrote:
>Met alle respect voor Robert Cailliau, maar je kan moeilijk zeggen dat die
>man
>een BV is. We hebben inderdaad iemand nodig die de media gemakkelijk
>aantrekt. Was Hautekiet bvb niet geïntresseerd in open standaarden? De Decker
>haalt wel eens vaker de media met zijn kuren :-) Of zijn we beter dat we Rik
>Daems, als telecommunicatie-minister en dus zeer invloedrijk, kunnen
>oproepen? Andere voorstellen zijn welkom op voorwaarde dat je niet afkomt met
>namen zoals Piet Huysentruyt :-)

Robert Cailliau komt toch wel zeker 1x per jaar in de Belgische pers hoor.  ;-)
Voor mij zou hij een ideale "peter" voor open standaarden zijn.

Liever iemand die weet waarover hij/zij spreekt, dan een soort van "kijk naar
onze trofee" mascotte die nauwelijks kennis terzake heeft (met alle respect
voor
*hun* kennis en kunde overigens).

Met (bekende) politici heb je altijd de kans dat ze proberen je voor hun
kar te
spannen, en dat moeten we zeker vermijden.  Hen bij een aktie betrekken kan
natuurlijk wel.  En als we een charter opgesteld hebben, zijn bekende namen
bij
de ondertekenaars ook interessant natuurlijk!

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9