[openstandaarden] Bijeenkomst: we zijn thuis :-)

Philip Paeps philip at paeps.cx
Tue Apr 16 00:28:19 CEST 2002

Liefste standaardjes -

Na een frisse paar pintjes zijn we terug thuis.  Er was ¤ 19,00 (da's *euro*)
te veel betaald.  Er werd gesuggereerd dat ik dat op een rekening zou
deponeren voor 'de vereniging'.

Nu - paar vraagjes:

 - welke bank
 - wat voor rekening
 - op welke naam

Ik had Fortis voorgesteld als bank omdat zij de 'beste' online mogelijkheden
bieden (geen client-side Java, geen bullshit), omdat ik al mijn bankzaken
(redelijk veel) bij hen doe, en omdat mijn boekhouder een Fortis-man is, en
ik denk dat ik hem wel zover zou krijgen om de boekhouding voor onze 'vzw in
wording' pro deo te doen.

Type rekening: zichtrekening voor een 'groep', zolang we nog 'feitelijk' zijn,
en niet 'vzw', met de beperking dat de rekening niet negatief mag gaan.

De rekening zou ik op naam zetten van 'Openstandaarden'.

Ik kan die rekening morgen al openen als iedereen daarmee akkoord is.  Eens we
bestaan plakken we dan 'vzw' achter de naam van de rekening, en noemen we het
een 'verenigingsrekening'.

Wat de oprichting van een vzw betreft: terwijl ik bij mijn boekhouder/bank
ben, kan ik ook gelijk eens informeren naar de 'absolute kost', en de
administratieve details dat dit met zich meebrengt.

Laatste puntje: wanneer zien we elkaar de volgende keer, en waar?  Le Roy
d'Espagne was goed voor een 'initiële vergadering', maar om echt concrete
statuten en andere details op te stellen zou ik het liefst ergens wat rustiger
doen.  Iemand een voorstel?

 - Philip

--
Philip Paeps