[openstandaarden] Bijeenkomst: we zijn thuis :-)

Dieter Van Uytvanck dietvu at village.uunet.be
Tue Apr 16 15:51:08 CEST 2002

On Tue, Apr 16, 2002 at 12:28:19AM +0200, Philip Paeps wrote:

> Ik had Fortis voorgesteld als bank omdat zij de 'beste' online mogelijkheden
> bieden (geen client-side Java, geen bullshit), omdat ik al mijn bankzaken
> (redelijk veel) bij hen doe, en omdat mijn boekhouder een Fortis-man is, en
> ik denk dat ik hem wel zover zou krijgen om de boekhouding voor onze 'vzw in
> wording' pro deo te doen.

Dat zijn idd een heleboel pro-argumenten. Zijn er veel kosten verbonden
aan een fortis-rekening? Ik ken nl. verschillende banken waar je moet
bijbetalen voor de online-module en zo (nog afgezien van vaste
beheerskosten). Als die te hoog zouden oplopen, is argenta misschien een
alternatief: daar heb je in het geheel geen (beheers- en andere)kosten.

> Type rekening: zichtrekening voor een 'groep', zolang we nog 'feitelijk' zijn,
> en niet 'vzw', met de beperking dat de rekening niet negatief mag gaan.
>
> De rekening zou ik op naam zetten van 'Openstandaarden'.
>
> Ik kan die rekening morgen al openen als iedereen daarmee akkoord is.  Eens we
> bestaan plakken we dan 'vzw' achter de naam van de rekening, en noemen we het
> een 'verenigingsrekening'.

Allemaal ok voor mijn part.

> Wat de oprichting van een vzw betreft: terwijl ik bij mijn boekhouder/bank
> ben, kan ik ook gelijk eens informeren naar de 'absolute kost', en de
> administratieve details dat dit met zich meebrengt.

Goed idee.

> Laatste puntje: wanneer zien we elkaar de volgende keer, en waar?  Le Roy
> d'Espagne was goed voor een 'initiële vergadering', maar om echt concrete
> statuten en andere details op te stellen zou ik het liefst ergens wat rustiger
> doen.  Iemand een voorstel?

Hmm, ik kan hoogstens aan iets geraken in Lovendegem en dat is nu niet
direct wat je noemt 'goed bereikbaar' :-)

groeten

Dieter