[openstandaarden] verslag vergadering [Openstandaarden] - 15/04/02

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Thu Apr 18 23:43:34 CEST 2002

> Ik heb nog niet echt een ticketsysteem op het net gezien, maar ik kan me er
> direct iets bij voorstellen. Is er iemand vertrouwd met het bug reporting
> systeem dat Debian en KDE gebruiken? (en dat is niet BugZilla) Kan handig
> zijn om een gedeelte daarvan te (her)gebruiken of om als basis te gebruiken
> voor het ticketsysteem.

Is niet zo'n slecht idee. Eerlijk gezegd heb ik daar zelf ook al aan gedacht.

Probleem van debbugs (zo heet dat) is dat het vereist dat je je mail
volgens een bepaalde syntaxis opstelt, en dat kan je absoluut niet
verantwoorden. Daarnaast is debbugs opgemaakt als Debian's bug
tracking system; het werd gepackaged om het flexibeler maken van
debbugs mee te versnellen, maar een groot aantal dingen zijn nog
hardcoded in debbugs.

Hetgeen uiteraard niet wil zeggen dat daar geen mouw aan te passen is,
maar al te simpel zal dat toch ook niet zijn.

> Ik ben benieuwd of vele bedrijven dit zomaar zullen toelaten. Maar ik kan wel
> vermoed dat sommigen dit wel graag zullen vermeld zien omdat hun "klanten"
> dan weten dat er positieve verandering (naar open standaarden) op til is.

Tja. Maar als je ze verplicht om dat expliciet te vragen, dan bestaat
de kans dat ze het vergeten. En dan moet je ook niet gaan smeken, wat
minder interessant is.

Vandaar.

Mis nog één ding in het verslag: een lijst met aanwezigen. Daarnaast
had ik niet echt begrepen dat iedereen akkoord was met de drie puntjes
van Herman, maar dat kan aan mij liggen...

--
wouter dot verhelst at advalvas dot be

"Human knowledge belongs to the world"
  -- From the movie "Antitrust"