[openstandaarden] verslag vergadering [Openstandaarden] - 15/04/02

wim at alienservices.dyndns.org wim at alienservices.dyndns.org
Fri Apr 19 10:50:43 CEST 2002

Quoting Herman Bruyninckx <Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be>:

> Niet dat dat werk al voldoende is natuurlijk :-) Enige suggesties:
>
> - een standaard email-template maken voor alle `officiele' emails die
>   in naam van de organisatie worden verstuurd. Kwestie van niet over
>   te komen als de bende ongeregeld die we in feite zijn :-)

lol
Maar het inderdaad wel een goede opmerking.

> - pro-actief werk: een van de grootste, zoniet het grootste, hiaat in
>   de open standaarden is `Office'. Het zou nuttig zijn om een open
>   office formaat voor te bereiden, in Europese samenwerking. Natuurlijk
>   zijn er voor de hand liggende kandidaten hiervoor, die wel eens met
>   elkaar zouden moeten vergeleken worden. DocBook en familie,
>   OpenOffice,... Zijn er nog andere?

Ik zal hier voor passen, te weinig ervaring, maar het is wel één van de meest
prangende problemen. Wie krijgt niet onnozele spreadsheets (alcoholmeter), pps
voorstellingen enz. in zijn mailbox? Er zou een meer open formaat voor moeten
zijn. Het lijkt me echter een utopie hier op korte termijn iets aan te
veranderen. We gaan een lange termijnstragie moeten gebruiken

> Herman Bruyninckx

mvg, Wim Stubbe, alien