[openstandaarden] steden en gemeenten = mogelijk doelwit ?

Tijl Vercaemer tvercaem at eduserv.rug.ac.be
Thu Apr 25 18:43:19 CEST 2002

On Thu, 25 Apr 2002, Andy Goossens wrote:

> Natuurlijk, eerst zien dat we kunnen starten en dat we zelf 100% in orde zijn
> :-)

> Ik zou niet meteen individueel gaan beginnen... Eerst moeten we zo al wachten
> tot de vzw er eigenlijk echt is. Daarna kan het geen kwaad om eerst eens te
> overleggen wat we gaan aanpakken.
[KNIP]

Ik zou inderdaad ook eerst zorgen voor de website en het oprichten van de
vzw.  Daarna kunnen we een grote actie starten waarin we alle overheden,
de vvsg en eventueel ook alle parlementsleden aanschrijven. (alle
gemeenteraadsleden lijkt me praktisch niet haalbaar).

Maar ik denk niet dat het kwaad kan als je nu al een mailtje stuurt moest
je ergens een .doc tegenkomen op de site van een overheidsdienst.  We
moeten niet massaal op zoek gaan naar .doc's, maar als je er nu al een
tegenkomt, en je stuurt een mailtje, dan gaat men, als de echte actie
start, denken dat er inderdaad wel een probleem moet zijn, aangezien ze er
vroeger al van gehoord hebben.  Terwijl men, als we ons nu inhouden, als
de actie start zal zeggen "Die bestanden staan er al zo lang op, en er
heeft nog nooit iemand over geklaagd."

Tijl