[openstandaarden] schrijfsuggesties openstandaarden.be (was: tekst online bankieren)

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Sat Aug 3 17:36:30 CEST 2002

At 2002-08-03 18:22, you wrote:
>Ik denk wel dat we specifieke software kunnen vernoemen als we daar een
>overtuigende reden voor hebben en ze kunnen duidelijk kunnen tonen.
>Voorbeeld:
>http://www.openstandaarden.be/teksten/frontpage
>
>Algemeen:De Java Buttons die veel gebruikt worden in
>kant-en-klaar-webdesignpakketten maken toegankelijke navigatie onmogelijk.
>Voorbeeld: FrontPage fphover.class op 39400 plaatsen geïnstalleerd.

Ik denk dat je in een algemene tekst beter niet FrontPage als voorbeeld geeft,
het is immers niet het enige programma dat zo'n "fouten" maakt.

De pagina <http://www.openstandaarden.be/teksten/ontwerpen> zou dus best zo
algemeen mogelijk blijven, met een verwijzing in de tekst naar een
afzonderlijke pagina met de belangrijkste voorbeelden.  Die pagina die je
opgeeft is trouwens een goed voorbeeld van hoe zo'n afzonderlijke pagina er
kan uitzien, maar enkele voorbeelden met andere programma's erbij lijkt me
nog beter...

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9