[openstandaarden] Standaarden aanraden ?

Rik Boven rik at boven.net
Tue Aug 6 01:09:57 CEST 2002

> In principe heb je gelijk, maar dat maakt dat een standpunt van OSB heel
> 'sec' gaat worden, en moeilijker verteerbaar voor 'de gewone mens' (al
> is die 'gewone mens' moeilijk definieerbaar). Daarnaast kan het ontbreken
> van positieve adviezen (en het afkraken van standaarden die gesloten
> zijn) OSB een negatief imago geven, in plaats van het imago een
> constructieve groep te zijn.
>
> Ik denk dat je een verschil moet maken tussen stellingen à la 'Voor het
> verspreiden van gedigitaliseerde muziek is Ogg Vorbis de beste kandidaat'
> [...]

Ik kan me vinden in de 'mogelijkheid', niet in de 'beste kandidaat'.

Ik wil gewoon voorkomen dat mogelijke partners afhaken op onze adviezen.
Stel bv. dat wij abiword aanbevelen als 'het' OS word formaat, dan
kunnen we support van SUN op onze buik schrijven. Nochtans lijkt het me
leuk om SUN aan boord te houden. (Dit is uiteraard maar een voorbeeld
he).

Ik ga ook akkoord met het 'sec' argument. Op een bepaals moment moeten
we mensen een andere, concrete en open oplossing aanbieden. Op dat
moment moeten we echter heeeel voorzichtig zijn met onze formulering.
Grote (en kleine) bedrijven/instellingen kunnen afhaken op dingen die
voor ons details lijken....

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )