[openstandaarden] OS/2 NR.1

Rik Boven rboven at boven.net
Tue Aug 6 11:58:51 CEST 2002

> 1 hij volledig vrij, gratis en patent-vrij is itt wma, mp3, mp3pro en
> mp4

akkoord

> 2 hij op technisch vlak de concurrentie goed aankan

half akkoord. Nogmaals, je begeeft je op _heel_ glad ijs. Je moet hier
uiterst voorzichtig mee omspringen.
 - technische vergelijkingen vereisen een grondige kennis van het
   onderwerp;
 - technische vereisten kunnen verschillen al naargelang de functionele
   vereisten, dus moeten de functionele eisen goed omschreven zijn. (bv.:
   wat moet een tekstverwerker kunnen, kan je txt/ascii vergelijken met
   openOffice? )
 - elke soort aanbeveling kan mensen afschrikken;
 - nog erger: elke aanbeveling kan mogelijke 'brothers in arms'
   afschrikken;

Als we ooit van plan zijn om steun/parters te zoeken in de bedrijfswereld
(wat een must is volgens mij), kan je ze best niet afschrikken van in het
begin :(

IBM en SUN (en nog anderen) gaan tegenwoordig ver om open standaarden te
promoten (in hun gevecht tegen MS). Mits de juiste kanalen te gebruiken
willen ze vast en zeker OSB steunen. Als wij echter op de site schrijven
dat om technische redenen starOffice beter is dan Lotus Notes (voor zover
dat dat een open standaard eventueel zou worden...) dan verliezen we al
een partner :)

Sites al zdnet, yahoo, clickx,... zijn veeeeel beter geschikt om
technische vergelijkingen te maken.

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet kan, alleen dat we de gevolgen ervan
niet mogen onderschatten!!

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )