[openstandaarden] OS/2 NR.1

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Tue Aug 6 14:49:48 CEST 2002

On Tue, 6 Aug 2002, Tijl Vercaemer wrote:

[...]
> Als het over open standaarden gaat voor teksten, dan moet je het volgens
> mij voorlopig bij asci-tekst, rtf, pdf en html houden (en eventueel
> PostScript).

Waar is _de_ rtf standaard gedefinieerd?

> Al vermoed ik dat het niet zo heel lang meer kan duren voor er OpenOffice
> viewers opduiken,

Het viewen van een tekstverwerker-output is een concept dat MS uitgevonden
heeft om geen gebruik te moeten maken van bestaande formaten zoals
Postscript of PDF. Hiermee kan je perfect een bestand `viewen'...
Dus een OpenOffice `viewer' is eigenlijk zijn print-module naar PDF :-)

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480