[openstandaarden] VLACO vs openstandaarden.be

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Sat Aug 10 06:53:00 CEST 2002

At 2002-08-10 03:09, you wrote:
>Ik gebruik al jaren geen versleuteling meer voor mijn e-mail omdat ik
>er het nut niet meer van in zie. Of men mijn mail meteen lezen kan of men
>er misschien 24u over moet doen om het te kraken.... Als ik het
>onversleuteld verstuur zal het in ieder geval minder de aandacht
>trekken....

Ik denk niet dat ze met Echelon *alle* geëncrypteerde mails in quasi-real-time
zouden kunnen kraken, maar als ze *jouw* berichten willen lezen (pakweg in 't
kader van commerciële spionage), zal dat zeker geen groot probleem meer zijn...

En dan is je tekst die met je eigen programmaatje in een grappige JPEG
verdoken
is inderdaad veiliger.  :-)

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9