[openstandaarden] VLACO vs openstandaarden.be

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Sat Aug 10 07:40:40 CEST 2002

Mattias Campe heeft geschreven:
> Hoi,
>
> vraag me ook niet hoe het komt, het valt niet te rijmen, milieu en
> informatica, toch ben ik in beiden enorm geïnteresseerd. Zo kwam ik op
> http://www.vlaco.be/overvlaco/overvlaco.html terecht waar me volgende
> zaken opvielen (misschien dat je best de tekst volledig zelf leest :p):
>
> <citaten>
>
> - "VLACO, de Vlaamse Compostorganisatie, is een *vzw* die zich tot doel
> stelt om..."
>
> - "Het Uitvoeringsplan Organisch-Biologisch Afval (*goedgekeurd* door de
> [...]

Wauw, hoe je van milieu naar obscurity kunt gaan is toch ongelooflijk hé
;p, toch nog een poging om te vragen wat jullie van bovenstaande vinden.
Zou het lukken om openstandaarden.be als bondgenoot te krijgen van de
(Vlaamse) regering? Of zou het enkel lukken bij Agalev? Zou het zelfs al
lukken om als open standaarden "binnen te dringen" in een puntenplan? Is
het überhaupt al mogelijk om op te treden als bondgenoot of moet de
(Vlaamse) regering zelf nog ((veel) meer) overtuigd worden van open
standaarden? Zou openstandaarden als bondgenoot kunnen doordrukken om
het onderwijs verplicht open standaarden te laten gebruiken (zoals
scholen verplicht worden om te recycleren), waarbij ze misschien het
voordeel hebben dat ze de implementatie kunnen gebruiken die ze willen
(is dit eigenlijk wel een voordeel?)? Kun je eigenlijk wel de
vergelijking maken milieu vs open standaarden? Etc. Etc.