[openstandaarden] VLACO vs openstandaarden.be

Mark Van den Borre mark at markvdb.be
Sat Aug 10 11:39:43 CEST 2002

>Mattias Campe heeft geschreven:
>
>  Zou het lukken om openstandaarden.be als bondgenoot te krijgen van
>de (Vlaamse) regering? Of zou het enkel lukken bij Agalev? Zou het
>zelfs al lukken om als open standaarden "binnen te dringen" in een
>puntenplan? Is het überhaupt al mogelijk om op te treden als
>bondgenoot of moet de (Vlaamse) regering zelf nog ((veel) meer)
>overtuigd worden van open standaarden? Zou openstandaarden als
>bondgenoot kunnen doordrukken om het onderwijs verplicht open
>standaarden te laten gebruiken (zoals scholen verplicht worden om te
> [...]

Mattias,

* Je wil lopen voor je kan staan.

* Je wil je desnoods onmiddellijk binden aan 1 partij.

* Je wil het onderwijs gaan VERPLICHTEN open standaarden te gebruiken.

Dit lijkt me het recept voor een zwartgeblakerde cake: ontgoocheling
en frustratie alom, en geen resultaat.

We kunnen, dunkt mij, beter eerder:

* Leren staan voor we gaan lopen.

* Geen bevoorrechte partijpartners kiezen, zelfs al zouden we die
mogelijkheid ooit krijgen.

* STIMULEREN tot gebruik van open standaarden vanuit de VOORDELEN die
er onlosmakelijk mee verbonden zijn.

Kom maandag in Vorst langs met je bedenkingen over de te volgen strategie!

Mark