[openstandaarden] Sincere Choice vs. Initiative for Software Choice

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Sat Aug 10 18:55:32 CEST 2002

Tijl Vercaemer heeft geschreven:

 > Als je de Microsoft website leest, zijn ze ook voor open
 > standaarden.  Alleen willen zij dat je een licentie moet betalen om
 > die open standaard te mogen implementeren.[...]

Dus, als ik het goed begrijp is het in dat geval zelfs veel beter om een
gesloten standaard te hebben. Want (voor zover ik onthouden heb uit de
cursus Nijverheidsrecht) dan mag je reverse engineeren (RE) om jouw
toepassing compatibel te maken met een andere, zonder ervoor te moeten
betalen. Wanneer het echter om een open standaard gaat met betalende
licentie, dan maakt iemand anders zogezegd geen gebruik van RE en moet
die daar sowieso licenties voor betalen.

Als dat waar is (ik ben daar niet echt in thuis, in wat precies mag met
RE), dan zijn die mannen/vrouwen van Microsoft waarschijnlijk de beste
commerce mannen/vrouwen die er rondlopen op onze planeet...

mvg
Mattias

BTW Tijl, als ik beantwoord neem op een mail van jouw in Mozilla, dan
staat er enkel "Tijl Vercaemer heeft geschreven:", maar je bericht is
nooit gequot? Het kan natuurlijk aan Mozilla ook liggen...