[openstandaarden] Interessante literatuur - 'Sincere Choice'

Philip Paeps philip at paeps.cx
Sun Aug 11 15:19:37 CEST 2002

Liefste standaardjes -

Ik lees nogal regelmatig 'The Register', en vandaag stond daar weer een
*pracht* van een artikel over Open Standaarden:

  <http://www.theregister.co.uk/content/4/26616.html>

Het artikel kaart de recentste 'let's lock out Free Software' campagne van
Microsoft.  In hun recente campagne maakt MS wat interessante opmerkingen over
Open Standaarden, vooral wat betreft het gebruik van patent-protected stuff,
The Reg heeft er wat interessante commentaar over.

Als 'parodie', of eerder 'alternatief' op deze laatste vervelende campagne van
Microsoft werd er een 'Sincere Choice' website opgericht:

  <http://sincerechoice.org/>

De definitie van 'Open Standards' op die site vind ik persoonlijk wel zeer
passend, en zeer verklarend.

Interessante literatuur!

 - Philip

--