[openstandaarden] VLACO vs openstandaarden.be

Wouter Verhelst wouter at debian.org
Sun Aug 11 23:12:51 CEST 2002

On Sun, 11 Aug 2002, Jan Claeys wrote:

> PGP is gebaseerd op het *vermoeden* dat het niet mogelijk is om op een
> efficiënte manier te ontbinden in factoren.  Dat is echter allesbehalve
> bewezen.

Goh. Als het 'algoritme' dat door een Griekse filosoof uitgevonden is, na
weet-ik-veel hoeveel eeuwen nog steeds het meest efficiënte systeem is om
te ontbinden in factoren, dan denk ik dat je vrij zeker kunt zijn dat dat
niet mogelijk is om het beter te doen.

> En dacht je echt dat bijvoorbeeld de Israelische, Indische, Chinese of
> Amerikaanse veiligheidsdiensten dat zouden vertellen als zij het wel konden?

Daar heb je een punt. Maar ik kan me niet direct voorstellen dat zij
toevallig wél de persoon hebben die op dat vlak slimmer is geweest dan
ieder ander mens uit de geschiedenis.

Soit. Niet dat het veel uitmaakt; voor de meeste taken is PGP 'Pretty Good
Privacy'.

--
wouter at grep dot be

"Human knowledge belongs to the world"