Re(2): [openstandaarden] VLACO vs openstandaarde n.be

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Mon Aug 12 17:37:16 CEST 2002

At 2002-08-12 11:14, you wrote:

>PGP gebruikt meerdere encryptiemethoden. Welke zijn bewezen, welke werken op
>vermoedens?

Alle private/public key algo's denk ik.
(Al deze waarbij ontbinden in factoren nodig is om ze te kraken.)

>Trouwens, een niet bewezen encryptiemethode lijkt mij nogal bizar om op te
>vertrouwen. Het is al moeilijk genoeg om de implementatie correct uit te
>voeren,
>laat staan dat je iets gebruikt dat misschien helemaal niet werkt.

Zoals al gezegd: er is al een paar duizend jaar geen _fundamenteel_ snellere
methode gevonden (of toch niet bekend gemaakt).

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9