[openstandaarden] Hoe zit het nu tegenwoordig met jpeg

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Tue Aug 20 17:42:25 CEST 2002

On 20 Aug 2002, Stubbe Wim 789070042 wrote:

> Het formaat is niet gepatenteerd, enkel een encryptietechnologie die door jpeg
> zou gebruikt worden. De naam jpg-patent is dus eigenlijk niet juist. Of jpeg nu
> wel of niet onder de beperking van patenten ligt is niet zo duidelijk. De mails
> die ik ontvang over dit onderwerp lijken ook verdeeld.

Dit lijkt me dan dezelfde situatie als bij gif? (behalve dan dat het
patent bij jpeg nog niet is toegepast)

Ik denk dat we best jpeg.org (daar staat een nieuwsbericht van gisteren
op over dit patent waaruit blijkt dat ze er allesbehalve gelukkig mee
zijn) wat in de gaten houden, maar voorlopig jpeg als een open standaard
blijven beschouwen.

Tijl

--
  One cannot make an omelette without breaking eggs -- but it is amazing
      how many eggs one can break without making a decent omelette.

 .: Tijl Vercaemer - email Skender at VrijZijn.be - jabber tijl at jabber.org :.