[openstandaarden] Hoe zit het nu tegenwoordig met jpeg

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Tue Aug 20 18:19:59 CEST 2002

At 2002-08-20 17:42, you wrote:
>Dit lijkt me dan dezelfde situatie als bij gif? (behalve dan dat het
>patent bij jpeg nog niet is toegepast)

Toch niet: in het geval van JPEG is er nog geen wettelijke duidelijkheid
zoals bij GIF.  Daarnaast is het ook zo dat de betreffende coderings-
techniek, volgens een artikel dat ik ergens gelezen heb, enkel in bepaalde
toepassingen gebruikt wordt (o.a. hardware encoders in digitale camera's)
en alleszins niets met het decoderen te maken heeft.

Zeker en vast.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9