[openstandaarden] subsidies

Wim Stubbe wim at alienservices.dyndns.org
Mon Aug 26 23:20:56 CEST 2002

On Monday 26 August 2002 14:01, you wrote:
> Heeft er al eens iemand nagedacht om voor openstandaarden subsidies aan te
> vragen. Tenslotte worden er kosten gemaakt ook al worden die niet direct
> gezien. Ik denk aan het feit dat Mark telefoontjes pleegt. Er worden dan
> weer door anderen heel wat uren in de website gestoken worden. Ook komen er
> nog verplaatsingskosten etc. Ook al is het maar 2.500 ? om mee te starten.
> Het kan al electrisiteit en telefoon kosten of bij noodgeval een nieuwe
> computer verzorgen.
> Ik denk dat openstandaarden onder de vorm van een VZW heel wat subsidies los
> [...]

We hebben daar al over gedacht. Het is een goed idee, maar voorlopig kunnen
we nog zonder. Gezien de opstartfase van het project is dat nog niet direct
een prioriteit, en het is werk extra. Maar iemand die er meer over weet mag
dat gerust eens uitzoeken.

Bovendien zou wel eens kunnen blijken dat je een geloofwaardige vzw moet zijn
(dus ook effectief iets doen, en dan liefst nog redelijk nuttig). In dat
geval zullen we een sterkere case hebben eenmaal opstartfase voorbij is.

Het kan wel geen kwaad een rond te neuzen natuurlijk. Al is het maar aan
andere vzw's eens vragen of en hoe zij aan subsidies geraken.

Er is wel één belangrijke voorwaarde: we moeten onafhankelijk blijven.

mvg,

Wim Stubbe