[openstandaarden] sla de eos eens open

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Aug 30 11:18:38 CEST 2002

At 2002-08-30 07:21, you wrote:
>Patenten worden bij de 3 definities niet toegestaan, tenzij bij uitzondering
>als de rechten niet afgedwongen worden. Maar kan krijgt het formaat eigenlijk
>maar een tijdelijke status van open. Niemand weet immers dat bij een
>beleidsverandering van de patenthouder de rechten niet ineens wel kunnen
>afgedwongen worden (cfr, mp3 en jpg)

In sommige gevallen hebben de patenthouders een soort algemene en "eeuwige"
gratis licentie ondertekend.  Meestal is die vrije licentie enkel geldig
voor het
implementeren van de open standaard terzake (en dus niet voor een concurrerend
incompatible product), maar dat is het enige wat voor ons van belang is.

Als ik me niet vergis is JPEG2000 daarvan een voorbeeld.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9