[openstandaarden] DVD = geen open standaard??

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Wed Aug 28 13:46:09 CEST 2002

Hoi,

ik lees hier net in het magazine C't van september 2002, p. 90-91:

"Nauwkeurige details over de dvd-specificaties zijn voor 5000 dollar en
het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring verkrijgbaar bij het
DVD Forum dat de standaarden vastlegt. Een goedkopere bron voor
diepgaande bron voor diepgaande informatie is het boek 'DVD Demystified'
van Jim Taylor. Je vindt ook veel interessante details op
http://mpucoder.dynodns.net/dvd/ - voor de pure authorisering kan
meestal worden volstaan met de online-hulp van de desbetreffende software."

Zoals ik het hier nu lees *lijkt* het erop alsof DVD een gesloten
standaard is en dat Jim Taylor reverse engineering heeft toegepast? Of
is die 5000 dollar eerder zoals een goed html-boek, waar je voor betaald??

En ik die dacht dat DVD een of andere ISO-specificatie ging zijn. Lap,
moet ik nu uit principiële overwegingen geen DVD meer gebruiken?

mvg
Mattias