[openstandaarden] voor persarchieven

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Mon Dec 2 13:43:45 CET 2002

On Mon, Dec 02, 2002 at 09:32:01AM +0100, Kristoff Bonne wrote:
> Gegroet,
>
> OK. Ik heb nu niet veel tijd; dus even een kort antwoordje.

> Sorry; maar ik denk dat je de zaken een beetje door-elkaar haalt. Het
> probleem is NIET de patenten op zich; maar het feit dat er aan patenten te
> weinig verplichten gekoppeld worden. (verplichtingen die door iedereen
> kunnen afgedwongen worden).

Sorry, maar ik zie het verschil niet. Het hele *idee* van patenten is
net om de eigenaar van het patent alle recht te geven over een bepaald
idee, zonder verplichtingen naar de eigenaar van die patenten toe. Het
probleem zit hem dus *wel* in de patenten op zich; dat er situaties
zijn waarin het probleem afgezwakt wordt door *andere* reguleringen,
doet daar niks aan af.

--
wouter at grep dot be

"Human knowledge belongs to the world"