[openstandaarden] VBO

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Mon Dec 9 15:39:27 CET 2002

Het antwoord.
Heb ik het juist dat Opera geen probleem heeft met die website omdat deze net of
het IE is kan doen?

Onno

----- Doorgestuurd bericht van Info Info <Info at vbo-feb.be> -----
    Datum: Mon, 09 Dec 2002 15:22:16 +0100
      Van: Info Info <Info at vbo-feb.be>
Antwoorden aan:Info Info <Info at vbo-feb.be>
 Onderwerp: Re: Website
      Aan: onno.timmerman at s-p-a.be

Dag Onno Timmermans,

Hartelijk dank voor je bemerkingen.

Wat je schrijft is niet helemaal correct. Onze website is toegankelijk voor IE
en Opera. Zelf geprobeerd.
Opera draait nu ook al op Linux, is niet zo groot, en ik dacht ook gratis, dus
proberen.

Ik hoop dat je je laatste zinsnede steeds herhaalt bij alle websites die draaien
met databases (en dat zijn er meer en meer). Vooral met de trend van vandaag
(integratie van systemen) zit iedereen hiervoor met de handen in het haar (dat
hij/zij nog heeft). Zoals je misschien (nog niet) weet zijn ook wij voorstander
van open standaarden.

Helaas kost koken geld (vooral in IT), en dienen we steeds goed te kiezen om een
maximaal klanten te bedienen, maar dat willen jullie uiteraard ook.

Suggesties zijn daarom hartelijk welkom.

Vriendelijke groeten,

Erik Dereymaeker
VBOSite webmaster
Editor new media & infographics
Departement Communicatie

Beste,

Vandaag wou ik wat informatie op zoeken voor een politiek debat in sp.a. Helaas
is uw website compleet ontoegankelijk. Wij maken gebruik van de Mozilla browser
(waarop Netscape gebaseerd is). Alle browsers worden behalve IE worden blijkbaar
uitgesloten. Hierdoor is uw website compleet ontoegankelijk en ben ik enkel op
UNIZO aangewezen om informatie op te zoeken. Ik gebruik namelijk ook nog eens
GNU/Linux waarop ik ook geen IE  wil of kan draaien.

U weet ongetwijfeld dat het niet gebruik maken van vrije-openstandaarden
bijzonder schadelijk is voor de K.M.O. en de algehele ICT ontwikkeling in
België. In dit geval geeft het zelfs een slecht imago aan het VBO.

--
Onno Timmerman
Sp.a studiedienst (ICT)

----- Einde doorgestuurd bericht -----