[openstandaarden] html-code

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Dec 11 22:45:28 CET 2002

At 2002-12-11 18:08, you wrote:
>Ik ben op zoek naar een goede html-code voor het invoegen van een
>audio-bestand (extensie is au) in een html-file.  De bedoeling is dat dit
>geluid constant afgespeeld wordt, dus altijd maar opnieuw zonder
>onderbreking.  Het zou hoorbaar moeten zijn in alle browsers, dus ook
>'vrije'...

Dat is onmogelijk cross-platform te regelen, ook al doordat niet
iedereen daarvoor een geschikt plugin (geïnstalleerd) heeft...

Daarnaast vinden veel mensen zo'n achtergrond-muziek erg vervelend:
- stoort collega's op 't werk
- maakt kinderen wakker 's avonds
- zo'n loop werkt gewoon op de zenuwen na een tijdje
- ...

Voor code die werkt in Mozilla/Netscape + benodigde plugin:
<http://www.hmetzger.de/etips6.html#25>
(standaard zijn in Mozilla dus geen dergelijke plugins geïnstalleerd!)

Mogelijk werkt die code ook in een recente MSIE of Opera?

Er bestaan ook Java applets die .au kunnen afspelen, of je zou het
in een Flash bestand kunnen steken, maar niet iedereen gebruikt Java
of Flash...

Als je meer vragen mocht hebben, kan je me beter even mailen, zodat de
mailinglist er niet door vervuild wordt (adres na From: header).
Een andere plaats waar je eventueel zo'n vragen kan stellen zijn de
nieuwsgroepen news:be.comp.internet.design en news:nl.internet.www.ontwerp
daar zal je misschien nog sneller respons krijgen...  :-)

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9