[openstandaarden] MS probeert de Open Source projecten te counteren

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Tue Dec 17 18:27:44 CET 2002

On Tuesday 17 December 2002 16:36, Rik Boven wrote:
> Inderdaad een goede pagina. Alleen vind ik OpenOffice precies niet _zo_
> traag als je insinueert. De laatste versies draaien vrij vlot (maar al bij
> al nog trager dan MS Office).

Misschien merk je 't verschil niet op een pc van ten hoogste 2 jaar oud, maar
dat zijn niet de machientjes waarop tekstverwerkers minumum dienen te
draaien. Fact is: Openoffice heeft een geheugenfootprint van meer dan 40 MB,
wat dus wil zeggen dat het ding minimum op een bakje met 64 MB ram gedraaid
moet worden (absoluut minimum). Anders is het onverdraaglijk. Leg je er bij
neer dat ms office het enige is dat a) nog aanvaarbaar draait op oudere
machines en b) een grote hoop features aan boord heeft. Ik heb het niet over
dingen als stabiliteit of betrouwbaarheid, laat staan user-lockin ;-)

Frank