[openstandaarden] MS probeert de Open Source projecten te counteren

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Dec 18 00:57:01 CET 2002

At 2002-12-17 23:56, you wrote:

>Ik heb OpenOffice alleen nog maar geprobeerd op mijn FreeBSD pc,
>(Pentium III, 735 MHz, 190 Mb).  En daar duurt het toch al gauw 20
>seconden alvorens swrite opgestart is.

OOo start idd. traag op en gebruikt initieel nogal veel geheugen,
maar dat was met sommige oude versies van MS Office deels ook zo.

De huidige versies van MSO bestaan uit een hele hoop modules die pas
geladen worden als ze nodig zijn.  Momenteel wordt ook bij OOo
gewerkt aan het modulair maken van de code.  Dat zou het ook makkelijker
moeten maken om de verschillende onderdelen afzonderlijk te installeren
(vb. enkel Writer), om kleinere updates te maken, etc.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9