[openstandaarden] Javascript: welke is de juiste?

Mattias Campe Mattias.Campe at rug.ac.be
Sat Jul 6 15:53:23 CEST 2002

Hoi,

Ik vroeg me af hoe je kunt weten of de gebruikte javascript standaard javascript
is ja of neen? Voor html heb je bv http://validator.w3.org, maar voor javascript?

Is http://www.ecma.ch/ecma1/STAND/ECMA-262.HTM de website voor javascript zoals
w3.org voor html is?

Wat is het verschil dan eigenlijk tussen Javascript, Jscript en ECMAScript? Is
met allen bv. evenveel mogelijk?

Is eigenlijk niet voor mij, maar voor nen maat die wat javascript had gebruikt,
die echter helaas enkel tot zijn recht kwam in IE :( 'k Moet wel toegeven dat ik
er ook wel in geïnteresseerd ben, zo zijn er over javascript circa 7,910,000
googles te vinden, maar over ecmascript slechts circa 107,000. Hier geraak ik
dus niet echt meer wijs uit pff... :(

met verwarde groeten,
Mattias Campe

mvg