Re(2):[openstandaarden] Stilte ?

Rik Boven rboven at boven.net
Thu Jul 11 10:29:15 CEST 2002

> Zeker niet, maar soms is een 'slavendrijver' eens nodig om de boel in gang te
> houden. Anders hadden ze in Egypte ook geen piramide's vermoed ik ;-)
Hoor ik u nu zeggen dat ik moet slaven drijven ;) Of gaat gij de slaven
drijven? LOL

> Dat is juust de oorzaak van het vele vermelden, geen een die het ziet zitten om
> er zich mee bezig te houden (ik ook niet). De meesten hier zijn techneuten, en
> iedereen probeert een ander te overtuigen om zich er aan te zetten. Komt wel in
> orde, eens goed mee lachen met deze eigenaardigheid.
Hmm, bureaucratie is bad! Maar administratie is goed! Snapt ge het subtiel
verschil :) Beroepsmisvorming denk ik. Soit, ik zal wel eens een
agandalijstje opstellen. Leg alvast 4 vergaderingen vast, of een 24uur
marathon ;)

Elke vereniging heeft administratie en organisatie nodig. Dat is een
uiterst belangrijk feit. Maar geen van beide mogen een doel op zich
worden, dan krijg je bureaucratie. Wij hebben statuten nodig om de
vereniging te ondersteunen. De veriniging is er niet voor de statuten. Of
concreet: OpenStandaarden kan perfect opereren zonder de statuten, maar de
statuten zorgen voor stroomlijning. Statuten zijn dus goed. Maar dan neemt
niet weg dat OpenStandaarden ook kan en moet functioneren zonder de
statuten. Als alle beslissingen uitgesteld worden tot na de statuten, dan
zijn de statuten een doel op zich geworden...

Ik zal vanavond proberen een kort overzicht te geven van wat er volgens
mij op de aganda moet. (Let op de: "volgens mij" ;)

Slodder

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )