[openstandaarden] Functies ?

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Thu Jul 11 16:08:14 CEST 2002

Rik Boven wrote:
[...]
> O, je bedoelt weeral websites. "Who cares about web sites?" OK, misschien
> is dat een beetje overdreven. Maar om naar je o zo geweldige
> mailinglijsten te verwijzen: focus niet op websites, dat is het topje van
> de ijsberg. OSB moet bv proberen op de verkiezings-software te evalueren

Maar websites zijn wel een belangrijk topje, het is immers - zoals ik
reeds eerder heb gezegd, zie archieven ;-p - voor een groot deel het
imago van een bedrijf naar buiten toe. Als je een bedrijf kunt
overtuigen van in plaats flash html te gebruiken, is er veel kans dat ze
intern misschien OOo gaan gebruiken ipv MS Word. Het probleem is
natuurlijk wel dat bedrijf != webmaster is :(.

Verder is ook de vraag of je via de overheid bedrijven/verenigingen/...
kunt overtuigen (1 to many) of via de
bedrijvenbedrijven/verenigingen/... (many to 1) de overheid kunt
overtuigen!? Of wordt het gewoon 1 "many", nl. ze allemaal moeten
overtuigen? Ik heb ergens wel het gevoel dat het misschien het beste is
om proberen te beginnen bij de overheid, mocht die eens beginnen zijn
verantwoordelijkheid op te nemen zou dat idd en wellicht een enorme stap
voorwaarts zijn.

Besluit: ik steun je Rik, maar 'k wou hier gewoon ook eventjes mijn
zegje kwijt ;)

mvg
Mattias Campe