Doelgroepen? (Was Re: [openstandaarden] Functies ?)

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Thu Jul 11 16:06:20 CEST 2002

On Thu, 11 Jul 2002, Mattias Campe wrote:

[...]
> Verder is ook de vraag of je via de overheid bedrijven/verenigingen/...
> kunt overtuigen (1 to many) of via de
> bedrijvenbedrijven/verenigingen/... (many to 1) de overheid kunt
> overtuigen!? Of wordt het gewoon 1 "many", nl. ze allemaal moeten
> overtuigen? Ik heb ergens wel het gevoel dat het misschien het beste is
> om proberen te beginnen bij de overheid, mocht die eens beginnen zijn
> verantwoordelijkheid op te nemen zou dat idd en wellicht een enorme stap
> voorwaarts zijn.

Dit zijn precies de belangrijke beslissingen: wat gaat er op korte
termijn gebeuren, en hoe? Wat is onze focus?

Ik zie drie focale punten:
1. overheid,
2. bedrijfsleven,
3. onderwijs.

De grootste inspanningen zijn eigenlijk voor alle drie dezelfde: het
opstellen van documenten om de doelgroep te helpen en te overtuigen om
open standaarden te gebruiken. Met pap-in-de-mond HOWTOs waar
mogelijk.

Het lobby-werk is voor alle drie vrij verschillend.

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480