[openstandaarden] Functies ?

JanC janc at janc.cjb.net
Fri Jul 12 14:54:27 CEST 2002

At 2002-07-12 09:41, you wrote:
>Zo had ik er nog nooit aan gedacht dat mensen als pro-argument voor Flash
>"het geheimhouden van het design" zouden gebruiken. Wat betekent dat als
>je subiet naar de overheid zou stappen en ze komen af met "jamaar, wat als
>bedrijven hun design willen geheimhouden?", dan sta je daar ofwel met je
>mond vol tanden ofwel zeg je zaken die nooit echt besproken zijn vanuit
>openstandaarden.be zelf, waardoor je je eigen vereniging zou kunnen
>tegenspreken.

Als er mensen zijn die zeggen dat ze hun design willen geheimhouden door
Flash te gebruiken, kan je hen wijzen op het bestaan van:
<http://www.srctec.com/flashdecompiler/>
(Ook te vinden bij F.O.S.I, dus voor elke amateur beschikbaar...)

Werkt ook met Flash MX en bewijst dus dat het gebruik van (deels) gesloten
formaten geen beveiliging is en dus (wat dat betreft) geen voordeel biedt.

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9