[openstandaarden] Ontoegankelijke website www.innovatie.vlaanderen.be...

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Tue Jul 16 11:43:06 CEST 2002

Geachte,

Ik lees net het persbericht ``Actieplan Wetenschapsinformatie en
Innovatie 2002 goedgekeurd'' en ben met interesse dadelijk naar
<http://www.innovatie.vlaanderen.be> gesurft. Om daar tot de
ontnuchterende vaststelling te komen dat de webpagina voor mij leeg
is. De reden ken ik wel: ik gebruik geen Flash (en wil en kan dat ook
niet), en geen Internet Explorer (wel Mozilla onder Linux). Ik vind
het ongehoord dat een overheidsinstelling een website maakt die
slechts toegankelijk is voor mensen die software gebruiken van
bepaalde _monopolie_-aanbieders op de ICT-markt, terwijl het zonder
problemen volledig volgens internationale en open standaarden kan...
Het is nog erger dat dit gebeurt op een website die ICT en technologie
wil vulgariseren, want men beseft waarschijnlijk niet dat blinden of
slechtzienden helemaal geen toegang hebben via deze website omdat alle
navigatie zuiver grafisch gebeurt.

Hopelijk kan u de verantwoordelijken zo snel mogelijk op de hoogte
brengen?

En daarnaast zou ik u ook willen vragen waar ik voor meer informatie
over het Actieplan Wetenschapsinformatie en
Innovatie 2002 terecht kan?

Vriendelijke doch bezorgde groeten,

Herman Bruyninckx
--
Prof. dr. ir. Herman Bruyninckx
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group