[openstandaarden] Online banking

Tijl Vercaemer Skender at VrijZijn.be
Tue Jul 30 12:05:22 CEST 2002

On Tue, 30 Jul 2002, Rik Boven wrote:

> Kortom, de bank geeft geen moer om ons/jullie. (Deze redenering heb ik
> niet zelf verzonnen, ze werd me vorige week haarfijn uitgelegd voor een
> directeur van een Fortis agentschap. Hij gebruikte ongeveer de zelfde
> bewoordingen).

Maar als enkelen van die 0,05% er in slagen om een goed en veilig protocol
uit te werken en daar open source software voor ter beschikking stellen zo
dat de banken geen grote investeringen meer moeten doen in hun eigen
systeem, maar alles zo goed als gratis in de schoot geworpen krijgen...

Al moet de ontwikkeling van dat protocol dan wel in samenspraak met de
banken gebeuren, zodat het doet wat zij willen dat het doet.

Het probleem is wel dat zo goed als alle banken nu al een systeem hebben,
en dat niet zo maar zullen veranderen, tenzij dat open protocol echt veel
beter is dan hun systeem.

Beschikt openstandaarden trouwens wel over voldoende vrijwilliggers die de
tijd en de kennis hebben voor zo'n project?

Tijl

--
  One cannot make an omelette without breaking eggs -- but it is amazing
      how many eggs one can break without making a decent omelette.

 .: Tijl Vercaemer - email Skender at VrijZijn.be - jabber tijl at jabber.org :.