[openstandaarden] Online banking

Frank Van Damme frank.vandamme at student.kuleuven.ac.be
Tue Jul 30 19:48:51 CEST 2002

On Tuesday 30 July 2002 11:11, Rik Boven wrote:
> Kortom, de bank geeft geen moer om ons/jullie. (Deze redenering heb ik
> niet zelf verzonnen, ze werd me vorige week haarfijn uitgelegd voor een
> directeur van een Fortis agentschap. Hij gebruikte ongeveer de zelfde
> bewoordingen).
>
> Hoe kan je de banken een betere houding aanleren: "show them the money".

simpel.

Mogelijkheid 1: code het ding in M$-java.
kosten:
* X uren programmeerwerk.
* Mogelijk verspreiding van mond-aan-oor anti-reclame door een groeiende groep
gebruikers
baten: bereik van de windowsgebruikers (95% van de pc gebruikers) [1]

Mogelijkheid 2: code het ding in Sun java (de echte).
kosten: nog steeds X uren programmeerwerk
baten: 99% bereik - Windows  elk os waar verder een jre voor bestaat.

Simpel toch??

[1] PC as in "computer voor desktopgebruik" niet "computer gebaseerd op x86
architectuur".

Frank

--
homepage:       www.student.kuleuven.ac.be/~m9917684