[openstandaarden] Online banking

frank goossens frank at belgonet.be
Wed Jul 31 11:18:02 CEST 2002

> Wat ik mij nog afvroeg:
>
> dat OFX protocol is heel mooi (als het open blijkt te zijn,
> natuurlijk), maar ik vroeg mij dit nog af:
> Ik denk persoonlijk dat dit systeem beter is, en meer gebaseerd op
> open standaarden dan de huidige situatie, maar het vereist wel meer
> van de banken dan van een gemiddelde website.  Normaal gaat het bij
> openstandaarden.be om oppervlakkige veranderingen zoals het toevoegen
> van een "<!DOCTYPE...", en alt tags, maar in dit geval zou het draaien
> om een geheel ander ontwerp van een dienst...
> [...]

denk dat dit bij openstandaarden kan thuishoren, als alternatief voor
bestaande proprietry inbel-pakketten (zoals tele-kbc local of hoe noemen
ze dat). maar aangezien een online banking website evengoed perfect op
basis van open standaarden gebouwd kan worden (een aantal banken zijn daar
eigenlijk niet zo ver af, gebruikers-identificatie over het
algemeen daargelaten), kunnen we vanuit openstandaarden.be denk ik niet
stellen dat een OFX-gebaseerde client-server toepassing te verkiezen is
boven een even standards compliant website?

frank