[openstandaarden] banken en browsers - een moeilijke combinatie

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Tue Jun 4 20:49:45 CEST 2002

At 2002-06-04 19:42, you wrote:
>function NumberField_onkeypress(evt){
>   if(evt.keyCode > 58 || evt.keyCode < 48) return false;
>}
>
>Misschien zijn die waarden 58 en 48 specifiek voor de
>Windows-encoding? (Ik denk het niet want zowel windows 1252 als
>iso-8859-15 hebben op die velden DIGIT ZERO tem DIGIT NINE staan.)
>Of anders is de event handling van key presses anders onder Windows dan
>onder iets anders?

Er zijn inderdaad verschillen, en keyCode werkt ook niet in alle browsers,
Netscape gebruikte vroeger "which", tegenwoordig ook "keyCode" (NN6 en dus
ook Mozilla, vermoed ik).

Met String.fromCharCode() kan je overigens de bijhorende ASCII-code verkrijgen,
op zowel NN4 als NN6/Mozilla.

Nuttige tabel met info...
<http://www.xs4all.nl/~ppk/js/events_compinfo.html>

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9