[openstandaarden] banken en browsers - een moeilijke combinatie

TaXaN TaXaN at kotnet.org
Tue Jun 4 21:21:17 CEST 2002

Andy Goossens wrote:
[knip]

Het KBC-Online platform werkt in ieder geval niet samen met Mozilla onder
Windows. Ik heb het al geprobeerd met bijna alle 0.9.x en 1.0RCx versies.
Eerst met JDK 1.3.1 en nu met 1.4.0. Gewone applets (cfr. bijvoorbeeld
games.yahoo.com) werken wel dus ik mag aannemen dat Java correct
ge\"installeerd is. De symptomen: hij vindt blijkbaar de Java VM niet. Er
verschijnt kort een tekstje waarin staat 'Checking for Java VM' waarop er
snel een pagina verschijnt dat er geen Java installatie kon gevonden
worden. Vervolgens staat er een link naar een pagina bij Microsoft waar je
een VM kunt downloaden (Microsoft? Bij mijn weten is Java nog altijd van
Sun...). In Netscape 4.7x werkt het dus wel. De user-agent string van
Mozilla veranderen in die van Netscape 4.7x heeft geen effect.

Ik heb de helpdesk er laatst nog over gemaild en in hun antwoord gaven ze
toe dat het niet werkt met Mozilla. Als alternatief gaven ze Netscape en
(natuurlijk) IE op. Ze schreven wel dat ze in de toekomst zoveel mogelijk
browsers willen ondersteunen.

Dit alles dus onder Windows. Ik zal toch maar een berichtje sturen naar
starnix.com. Hij kan dan zelf beslissen of hij mijn bevindingen gebruikt
of niet.

--
TaXaN

|-<[       ICQ: 0xA395A3        PGP key ID:0x448BC5DD       ]>-|
|-<[   There are 10 kinds of people, those who understand   ]>-|
|-<[              binary and those who don't.               ]>-|